pixel Final do Nova Idea Competition | Universidade NOVA de Lisboa

Final do Nova Idea Competition

A Final do NOVA Idea Competition terá lugar no 29 de maio, às 18h00, na Reitoria da NOVA.

No final da apresentação, terá lugar a entrega de prémios que contará com a presença do patrocinador desta competição, o Banco BPI.

Nesta final, as equipas disputarão os primeiros lugares da competição e os seguintes prémios:

1º Prémio BPI: 8.000€
2º Prémio BPI: 5.000€
3º Prémio BPI: 2.000€

Inscrições em: http://novaidea2013.eventbrite.com/

As 5 equipas finalistas são:

Arthive - Conservart (vídeo de apresentação)
ConservART is the only tool designed to create and manage all reports associated with any artwork, suited for every field on conservation today. ConservART’s clients are art institutions and independent conservators. This is a tool designed in collaboration by conservators to conservators, addressing the main challenges these professionals encounter on their daily work. ConservART will allow for a much easier, faster way of producing documentation while providing standards and a network for cooperation between museums and professionals worldwide.

cLaw (vídeo de apresentação)
Desenvolvemos e comercializamos software de auxílio a advogados. A nossa empresa oferece, inicialmente, três produtos: 1. Calculadora cLaw: A calculadora é uma aplicação web para computadores que permite calcular prazos, tendo em conta os diferentes tipos de processos. 2. Agenda individual cLaw: A agenda individual é uma aplicação web para computador com versões android, i-phone e iPad. Esta possibilita o cálculo do prazo, a organização dos prazos numa agenda e a notificação antecipada, em estilo de alarme, do final do prazo. 3. Agenda colectiva cLaw A agenda colectiva tem as mesmas características e funcionalidades da agenda individual. Porém, esta é completada com um sistema de compartilha entre uma equipa. Este produto é indicado para sociedades de advogados.

Eos Ventilation (vídeo de apresentação)
O Eos Ventilation é um sistema inteligente e 100% autónomo que permite optimizar a qualidade do ar interior doméstico sem qualquer intervenção do habitante, propiciando a renovação do ar e favorecendo a diminuição das concentrações de poluentes no ar interior, não comprometendo o conforto térmico. O sistema monitoriza a qualidade do ar, a humidade e a temperatura nos compartimentos principais (quartos e salas) 24h/dia e acciona os dispositivos de admissão de ar sempre que necessário

Seabooking (vídeo de apresentação)
The core product of SeaBookings is an online platform which aggregates the major and best maritime activities such that tourists can compare different services and directly buy discounted tickets. Specific maritime touristic activities will be covered, such as boat tours, diving, snorkeling, surf, kayak tours and other water sports. SeaBookings focuses on an untapped niche in the young online travel market–maritime tourism. SeaBookings provides a system and platform to address this two-sided unmet need for: Maritime tour operators - an online integrated booking system and an extra distribution channel (online);Tourists - an aggregated platform where the major and best maritime tours / activities can easily be compared, selected and bought with discounts. In addition to solving the unmet need mentioned above, the platform has also a social value given that, according to the European Commission, maritime tourism has an enormous capacity to contribute to Europe's emergence from the economic crisis. However, a lack of new, innovative concepts keeps Europe from harvesting the full potential for growth of this important sector. SeaBookings is the new, innovative concept that this sector needs.

Suitappliances (vídeo de apresentação)
Suit’App is mixing existing solutions coming from different industries to bring up a product allowing individuals to personalize or renovate the look of old appliances at affordable cost. Customers don’t need to hold a degree in design or computer science to use Suit’App: they just take a picture of the kitchen, upload it online, choose among hundreds of new looks to pre-visualize the final result and Suit’App ships straight away the complete customization pack to them. Suit’App uses printed vinyl, the material whose diverse applications have been underestimated since its invention in 1872 when Eugen Baumann, its inventor, even gave up on asking for a patent.