pixel ODS 9 - Indústria, inovação e infraestruturas | Universidade NOVA de Lisboa

ODS 9 - Indústria, inovação e infraestruturas

SDG 9 - Industry, Innovation and Infrastructure

A Universidade NOVA de Lisboa desenvolve a sua ação em torno do ODS 9 para além da investigação, desafiando e empoderando a Comunidade NOVA para pensar sobre inovação e start-ups que possam ter um impacto positivo na sociedade. Promove ativamente o empreendedorismo e a criação de valor, encorajando a formalização e o crescimento de micro, pequenas e médias empresas. Conheça a lista de Start-ups e Spin-offs da NOVA.

DESTAQUES

• Singularity University is a global learning and innovation community using exponential technologies to tackle the world’s biggest challenges. Its collaborative platform empowers individuals and organizations across the globe to learn, connect, and innovate breakthrough solutions using accelerating technologies like artificial intelligence, robotics, and digital biology. It offers educational programs, courses, and summits; enterprise strategy, leadership, and innovation programs; programs to support and scale startups and promote social impact; and online news and content. SBE is a country partner.
  • European Innovation Academy is a non-profit organization that promotes capacitation of future entreprenerus and digital growth of companies. It is recognized as a leader in the area of education for tech entrepreneurship. In Portugal, the initiative had its first edition in 2017 and NOVA is an academic partner. Check the 2019 Edition sum up.
  • NOVA TechShip is a single hub for all the entrepreneurship activities and opportunities ongoing at the NOVA School of Science and Technology, re-inventing university education by bringing together academics and entrepreneurs.

IMPACTO NA COMUNIDADE

As 9 Unidades Orgânicas da NOVA desenvolvem programas e iniciativas com impacto direto na nossa comunidade. Contate-nos, participe!

Descrição Calendário | Unidades Orgânicas

Nova SBE Entrepreneurship Hub

Nova SBE Entrepreneurship Hub opens its doors to a dynamic, entrepreneurial ecosystem and contribute with knowledge and experiences that add value and strengthen our community in three main areas: EdTech & Smart Cities, Tourism & Wellbeing, and Fintech.

Permanent | Nova SBE

NOVA.ID.FCT

"Associação para a Inovação e Desenvolvimento da FCT (NOVA.ID.FCT)" is a private non-profit research organization, which primarily aims at carrying out Science and Technology activities, fostering knowledge valorization and promoting the involvement of researchers, both at national and international levels, in RD&I projects in the areas of expertise of their research units.

Permanent | FCT NOVA

RIA – Research and Innovation Accelerator

O RIA supports the innovation cycle among the scientific community at FCT, from the idea to its market application. Its supports applications for funds, intelectual property protection and knowledge transfer and training.

Permanent | FCT NOVA

RESEARCH

A NOVA contribui significativamente para a investigação nas áreas ligadas ao ODS 9. Conheça mais sobre os seguintes projectos de investigação:

ERC Grant project,  DIGISMART is a Multifunctional Digital Materials Platform for Smart Integrated Applications. DIGISMART aims to revolutionize the way in which integrated circuits and electronic components are made, without using silicon, while simultaneously exploiting eco-friendly materials with exceptional properties at nano scale.

BOLSAS ERC

B-LigZymes is an international, interdisciplinary and intersectorial platform that directly addresses current limitations in lignin degradation by generating technological and economical solutions inspired by fundamental research.

B-LigZymes

PUBLICAÇÕES

ENSINO

A Universidade NOVA de Lisboa tem uma oferta educativa ligada aos ODS que se distingue pela sua qualidade e variedade. Estimula a integração da interdisciplinaridade e sustentabilidade em todos os ciclos de estudos e programas educativos.

ODS

ODS9 - Indústria, Inovação e Infraestruturas

Diploma de Estudos Pós-Graduados em Construção e Reabilitação Sustentável (FCT)

Doutoramento em Construção e Reabilitação Eco-eficientes (FCT)