pixel ODS 7 - Energias renováveis e acessíveis | Universidade NOVA de Lisboa

ODS 7 - Energias renováveis e acessíveis

SDG 7 - Affordable and Clean Energy

A Univerdade NOVA de Lisboa desenvolve a sua ação em torno do ODS 7 colaborando a nível Europeu para acelerar a transição para uma economia neutra em carbono e uma sociedade climaticamente resiliente. A NOVA está ainda a melhorar os seus campi, tendo em conta as boas práticas da eficiência energética em edifícios e o consumo responsável de energia.

DESTAQUES

• Study developed by the NOVA School of Science and Technology and the University of York designs solution to generalize the use of solar energy
  • Clim2Power is a research project that creates a bridge between complex scientific model-based knowledge and targeted, usable information for end users, to support both private and public decision making, including market-based water-energy service providers. It will build a EU wide web based Climate Service addressing the impact of climate on hydro, wind, and solar power operation, electricity, heat and cooling demand, and the whole power system, addressed at a seasonal and long-term timescales.

CLIM2POWER

IMPACTO NA COMUNIDADE

As 9 Unidades Orgânicas da NOVA desenvolvem programas e iniciativas com impacto direto na nossa comunidade. Contate-nos, participe!

Description Calendar | Academic Unit

Solar panels in Carcavelos

Sustainable management initiative that foster the use of renewable energy sources.

Permanent | Nova SBE

NOVA SBE Green Guide

Foundations for a sustainable way of living at the new Carcavelos Campus which include NOVA SBE’s commitment to reducing its energy dependency.

Permanent | Nova SBE

Be Green - Electricity

Sustainable management policy that incentivizes efficient water consumption.

Permanent | ITQB NOVA

FCT NOVA Sustainable Good Practice Guide

Suggestions and simple ways to change daily habits and routines that have a direct impact on life on and off Campus de Caparica. This Guide aims to raise awareness of the importance of responsible resource consumption (including a chapter on Energy) and the impact of our choices for a more Sustainable life.

Permanent | FCT NOVA

INVESTIGAÇÃO

A NOVA contribui significativamente para a investigação nas áreas ligadas ao ODS 7. Eis alguns exemplos de publicações específicas nesta área:

ENSINO

A Universidade NOVA de Lisboa tem uma oferta educativa ligada aos ODS que se distingue pela sua qualidade e variedade. Estimula a integração da interdisciplinaridade e sustentabilidade em todos os ciclos de estudos e programas educativos.

ODS

ODS7 - Energias renováveis e acessíveis

Mestrado e Doutoramento em Bioenergia (FCT)

Mestrado em Engenharia de Energias Renováveis (FCT)